..

Între Zamolxe și Culianu

…desculţ prin rouă căutând în privire…

.

.

.

Temazcal

https://www.mexicokantours.com/post/temazcal-tulum

Înainte de a apărea albumul Cantafabule, membrii formației Phoenix au fost cazați intr-o cabană de la munte și au clocit acolo trei luni. Alcool, sex, accidente și debandadă totală după cum povestește chiar Covaci.

Legenda păsării Phoenix și mesajul pur, dezvelit de timp, curățat de contextul politic strâmt, a trecut dincolo de oamenii implicați și va reapare printre noi de câte ori avem nevoie sa ne regăsim esența (sămânța) Harul.

Foto: Laura Suzana Bălu

Pentru că nevoia de a renaște este (curând!) mai mare decât frica de moarte.

Mi-am amintit de toate astea, am înțeles că există un filon care se păstrează pur, întorcându-mă de la o ceremonie (experiență sau ritual) autentică și autohtonă unde am pățit-o exact ca-n versurile lui Şerban Foarţă și Andrei Ujică.

Fie să renască numai cel ce har
are de-a renaşte, curăţit prin jar,
din cenuşa-i proprie şi din propriu-i scrum,
Astăzi ca și mâine pururi și acum.

Cei care renasc prin Temazcal lasă în urmă tot ce le este inutil.

Dă boxele la maxim și lasă în urmă sudoare și lacrimi, respiră foc.

Foto: Cotroană din Munții Godeanu

4 răspunsuri la „Temazcal”

  1. Foarte frumos și interesant. Fotografia este un cuptor de var ?

    1. Nu, este o enigmă din zona munților Godeanu-Țarcu. Localnicii îi spun cotroană și ciobanii nu prea vor sa le folosească.
      „Când au venit primi oameni pe aici, ăstea erau făcute.” Îmi zicea un nene din Rusca.

    2. Mulțumesc. Nu am văzut încă asa ceva. Seamănă un pic cu cuptoarele de var din munții Mehedintiului.

    3. Este una înainte de Obârșia Closani (sat Godeanu) ceea ce este ciudat este forma de dom și greutatea pietrelor (unele peste 250 kg…)
      Se pare ca în anii 70 au fost cercetate dar nu am găsit nici o referință încă.

Lasă un comentariu