Velov si Grigori Perelman (continuare)

Scrie un comentariu

24/02/2015 prin GgVerb

Mailul de care pomeneam in articolul anterior este o poza dupa un biletel cu un un text care a fost scris de mana in ruseste dupa un text in engleza. (Am cercetat variante) A fost transmis astfel incat sa pricep ca autorul este un internaut foarte priceput si extrem de grijuliu referitor la propria identitate. 

Am incercat sa aflu cine este si am platit chiar (eu!) vre-o 20$ pentru tracking dar tot ce stiu este ca mesajul trece prin servere rusesti chinezesti si americane de mai multe ori. (Unele servere nu mai exista de atunci si asa am aflat despre Karbanak )

Ultima parte din traducerea in romaneste este „vrei sa fii sau vrei sa faci”. Am raspuns fara griji pentru privacy „de ce pui „sau” intre a fi si a face cand nu poti sa faci decat daca in prealabil esti?”

„Ok ai trecut un test, restul e simplu intrebarea urmatoare care ne intereseaza este: Se poate sa fie in acelas timp adevarat ca exista Dumnezeu si ca nu exista dumnezeu?” Am raspuns (aproximativ, mailurile mi s-au sters) „Da pentru ca este doar o problema de limbaj: credinciosul si ateul sunt in viata (inside life) diferenta este in felul in care numesc mediul in care se afla

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Velov este un fost interlop rus. Are peste 70 de ani, cicatrici pe fata si un corp de 120 de kg de muschi. Ca orice fost militar in razboiul din Afganistan are un cutit mare pe care scrie „multumesc, Vladimir Putin”. Unii spun ca este un recuperator de talie nationala, altii zic ca este un ucigas platit, dar este foarte multa liniste in cartierul unde locuieste de el.  Asta deoarece arbitreaza absolut toate disputele. De la adulter la tranzactiile imobiliare totul se face cu el.

Oamenii il respecta de cand a „pedepsit definitiv” un politist violator. Velov nu este filantrop, desi frecvent da bani cate unei batrane care se vaita la el, sunt cazuri in care a „confiscat cu forta” cate un apartament. Autoritatile nu l-au deranjat niciodata ba chiar rezolva problemele cu politia ale vecinilor.

Velov il viziteaza pe Grigori Perelman „prietenul meu, cel mai de destept om din lume” scoate o sticla de votca si pana o termina, Grigori bea ceai. Uneori se spun povesti cumplite si ciudate despre razboi si oameni, Alteori se discuta politici mondiale. La despartire Velov spune: „Concluzia pe limba mea este …” Grigori termina fraza. Se despart fara sa isi ia la revedere, dealtfel nici nu si-au spus vreodata buna ziua.  Se vad de 3-4 ori pe an.

(urmeaza a fi completat .)

Lasă un răspuns

pân'acu...

  • 36,902 citiri din blogu' ăsta

adresa ta de mail

Alătură-te altor 58 de urmăritori

Cele mai citite